Tuesday, December 29, 2009

Cuti Di Melaka





Anak- anakku ini sempat bermain kemuncup.. melagakan kemuncup...siapa punya kemuncuk yang habis dulu dialah yang kalah...

Alahamdulillah... setelah bercuti di Gunung Ledang... lepas tu sambung di Melaka...semuanya selama 5 hari 4 malam... anak- anak merasa puas bercuti dan mereka semua mengucapkan terima kasih pada kami suami isteri.....
Sayang anak- anak Ku...









Lihatlah bangunan lama di Melaka.. tak boleh nak berhenti.. ambil gambar dalam kereta je.. jem gila kat Melaka....parking susah...



Malamnya kami jalan -jalan di Perkampungan Portugis... bersama kakak ipar yang sangat ayu sayangi..ayu tak da kakak..so ayu anggap kak long ni macam kakak sendiri...




seronok lak anak-anak ini bergambar dengan lembu....maklumlah kat rumah kami ni kawasan perumahan taman...




Bergambar dengan mak mertua...


Balik je dari Gunung Ledang Resort kami terus ke Melaka... Rumah mak mertua... lihatlah suasana kampung di sana... tapi tak jauh dari Bandar Melaka cuma 10 ke 15 minit dah sampai Bandar Hilir...

Bercuti di Gunung Ledang Resort





Balik singgah di Gerai Cendol Wak Rom...Tambah percuma....bukan seremban je yang ada Tangkak pun ada gak...



Esoknya bergambar dulu kat depan pintu masuk Gunung Ledang Resort

Dah keletihan..tengoklah anak-anak ku ini nyeyaknya tidur...






Malamnya kami pergi ke Bandar Muar ronda-ronda di sana...








Yang ni pulak hubby n anak daranya dia n anak bujang dia naik atas sekali dekat dengan tempat M.Nasir shooting filem Puteri Gunung Ledang.. nasib baik tak jumpa puterinya...

href="http://4.bp.blogspot.com/_3I9PTyzjrnw/SzntFt5Gy-I/AAAAAAAAANE/GCoXO4v3gQM/s1600-h/DSCN1705.JPG">


Cuti Krismas hari tu adalah hari lahir ayu...di sambut sederhana je pd pkl 12.00mlm di rumah mak... tapi esoknya kamisekeluarga pergi bercuti di Gunung Ledang Resort... Johor.. seronoknya anak- anak ini mandi di air terjun....

Wednesday, December 23, 2009

Nak Pegi Bercuti....

Anak- anak sibuk kat umah tu...tengah pilih baju yang mana nak bawak...yelah nama pun budak- budak..bukan jauh pun nak gi bercuti tahun ni... kat Johor je... pas tu sambung ke Melaka lak rumah ibu mertua ku...

bawak lak ibu mertuaku jalan- jalan cari makan kat Melaka.. kesian dia.. sorang2 je kat umah tu... so kami ada ni, nak bawaklah dia jalan- jalan pusing town... nak ikutkan umah mertua ku.... dekat gak dengan town dalam 10 ke 15 minit je dah sampai Bandar Hilir...tapi dia lebih suka kalau kami yang bawak dia jalan- jalan...

Ibu mertuaku ini pernah jugak diajak tinggal kat rumah anak-anak, rumah ayu, rumah kak long dan kak ngah kat melaka, tapi dia tak nak... dia lebih suka tinggal rumah dia... katanya banyak kenangan dengan arwah bapa mertua...kesian dia.. mungkin kalau kita dah tua nanti pun macam tu kan...Tu lah sebabnya kami dah tak paksa dia lagi untuk tinggal bersama kami... Cuma kami risau dia sorang kat umah tu...2 tau 3 hari sekali ayu dan suami akan call..macam tu jugak dengan adik- beradik yang lain...untuk mengetahui keadaan nya...

Untuk kawan- kawan semua Selamat Bercuti juga buat Semua....

Thursday, December 10, 2009

Beransur Pulih


Alhamdulillah..demam ini beransur pulih...pening kepala dah hilang..tinggal sakit2 badan je lagi ni...tapi ayu tetap gak gagahkan diri utk buat minum pagi anak2 ni... my hubby outstation...so tinggal i dgn anak2 je ni... tapi mak abah dekat gak.. d org selalu dtg sini..kadang2 kalau ayu bosan ayu ke sana....

tak sabar nak bawak bbudak ni cuti2 Malaysia... cuti krismas nanti kami semua ke Tangkak.. Sagil...air terjun kat sana..bes....nanti kita share percutian kami ye...

Wednesday, December 9, 2009

Demam lah...

Semalam dgn ari ni ayu mc.. demam selsema... makan ubat rasa mcm dah ok... tapi bila bangun pagi tadi..satu badan rasa sakit-sakit...demam balik...makan ubat lagi....harap-harap cepatlah sembuh...tak tahan sakit kepala...bila duduk umah ni...mcm-mcm lak kerenah anak2 ni...kepala dah la sakit... bbudak ni terjerit2 bermain... aduhai...sabar je lah... kalau tak da d org ni boring lak...tu yg ayu kena byk bersabar tu... kakak (anak yg sulung) je yg faham..marah adik2nya buat bising...tolong masak..lega sikit...hai..anak-anak...sbar je lah.....

Monday, December 7, 2009

MOTIVASI PAGI

Pagi ni...ayu dengar motivasi pagi yang disampaikan oleh Dr HM Tuah... mengenai adik tiri lelaki beliau...yang sanggup mengorbankan masa remaja dan masa mudanya untuk menjaga ayah dan ibu yang sedang sakit... seorang pemuda lepasan Universiti tapi sanggup tidak bekerja untuk menjaga orang tuanya... begitu juga kekasihnya ketika itu berkorban masa menunggu utk disatukan...satu pengorbanan yang besar...pemuda itu menjaganya hinggalah ibunya meninggal dunia... kerana pergorbanannya itu dia dpt balasan dari Allah yang Maha Esa... dia telah ditawarkan kerja dengan jawatan ADO di Johor... pada usia hampir 29thn barulah dia menamatkan zaman bujangnya dengan kekasihnya yg sabar menunggu itu...

Apa yang kita dapat dari kisah benar ini adalah.. jika kita berbuat baik pada ibu bapa... balasanya pasti yang baik- baik saja utk kita...betapa bertuahnya dia.. dia dpt berbakti pd org tua... dia dpt keredhaan Allah dengan pekerjaan yang baik.. dan mendapat isteri yg setia padanya....Contohilah insan ini... berbaktilah dan ingatlah selalu kedua ibu bapa kita... kerana tanpa mereka kita tak ujud di dunia ini.. dan jasa serta bakti mereka pada kita sejak kita lahir hinggalah kita bergelar suami atau isteri tidak terbalas......

Thursday, December 3, 2009

Anak- anak Ku






29hb Nov yang lepas anak-anak ku ini pegi Cameron Highland bersama-sama dengan makciknya..adik ayu....adik ajak ayu pegi,..tapi tak laratlah sbb hari Sabtu tu buat kenduri so.. nak kemas2lah... jadinya adik n anaku je yg pegi... seronok betul anak2ku bersama sepupunyer aiman... bergambar guna hp makciknye...tengoklah betapa cerianya mereka ni...tapi gambar kakak tak da.. adiknyer yg konker hp tu...

Raya Haji Yang Lalu






Hari pertama Aidiladha kawasan perumahan kami tak buat korban... takut tak sempat sbb ari Jumaat kena cepat2 so mereka buat hari raya kedua..so ayu n family pegilah umah nenek sebelah emak di Jelebu negeri Sembilan...Dalam perjalanan balik kami singgah umah pak ngah di Semenyih...Oleh kerana balik dari Jelebu tu kami ikut jalan Genting Peras...jadi dptlah ayu ambik gambar Empangan Semenyih...yang mendamaikan hati dan menyejukan mata yang memandang..